Tuesday, December 13, 2011

Kenapa Kita di Benci ♥

Assalamualaikum, dan salam sejahtera . ok . hari ini kita nak bincang topik ape ?
topik : KENAPA KITA DIBENCI ??
jeng jeng . act this topic ija terbace dari satu blog and interested giler nak share ngn korang mungkin untuk dijadikan pedoman. for sure di antara kite masti ade org yang kite benci ade orang benci kite. tipu lah tak kan . kalau tak kenape Allah jadikan sifat benci di muke bumi ini ? hehh . ok lah . tanak banyak bebel :)

1:- SEBAB MULUT KAU LAH AKU JADI CAM NI !
ok , fitnah2 orang ni biaselah . mulut orang siape boleh tutop kan melain diri kite sendiri , btol tak ? mulot ija pon susah nk ditutup ape tah lg org lain nk tutop kn . mcm lah kite tak penah reke2 citer pasal org lain .

2:- PERANGAI KAU NI , MELUAT LAH AKU TENGOK ! ,
ni lagi satu , ok kau ni bajet lah . ayat biase lah tu . takan kite nk ngaku diri kite bajet or meluat . orang lain yg akan describe kite , . kite mmg tak suke orang mcm ni kan . tp kadang2 kite tak sedar diri kte pon mcm tu :)

3:- ARGHH ! SUME DYE CAKAP NAK BETOL .
kadang2 kite tak perasan ape anggpn org lain terhadap kite ., kite egt kite je betol . ok kalau kite nak elak bende ni jadi . kite kene fikir kalau aku jadi org lain ape aku rase ? hemm ,. mungkin aku meluat . itu je care nak perbaikki diri kite .

* banyak lg bende yang kite boleh share . yg penting dalam dunia ni, Allah sahaja yang sempurna .setiap orang melakukan kesilapan . jangan baut musuh k . cara terbaik ade lah dgn MINTA MAAF . kalau tak , setan suke . Salam ;)

No comments:

Post a Comment

hey comment