Tuesday, December 13, 2011

Kenapa kite perlu belajar memaafkan ♥


Assalamualaikum ,. kenape kite perlu memaafkan ? umm kadang2 memang sussah untuk kite memaafkn . ego masing2 tinggi kan . syaitan pun hasut pny hasut lah kan . takan lah dye nak bwk kite ke arah kebaikan . betol tak ?tapi , once kite dah maafkan org hati kite mesti tenang . bile org dah maafkn kite rase sedih msti hilang serte merte . if tak maafkan mesti kite mudah rase bengang , naik marah , perasaan benci membuak2 kau . haha .

*susah untuk kite maafkan orang yg wat salah ngn kite .
*susah kite nak maafkan orang yang marah kite .btol kan ?
*kite tak maafkn org yg ejek kite, hine maki dan sebagainye .
*susah nak maafkn sikap ngn perangai dyeowg tuhh

tapi ,bile kite dah maafkn
*mudah berase gembire ,cerie dan bahgie :)
*bersemangat je selalu

maafkan org yang pernah menghine korang , ejek2 korang .lawan api dengan api , kite mesti musnah . oleh itu ,. setiap keburukan mesti ade kabaikan nye :)

p/s : aku pon pernah gadoh ngn member aku sendiri , kesempatan ni , aku nak mintak maaf ngn korang . aku harap korang maafkn aku .

No comments:

Post a Comment

hey comment